fredag 1 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter



2015, alla månader i ett collage. Ett av förra årets nyårslöften var att sista dagen varje månad summera min månad i ett fotocollage. Så här blev det 🙂 så nöjd! Det kommer jag att göra 2016 också, så kul!

Ni som följt mig några år vet vad jag jobbat med mig själv, mitt liv och min balans mellan jobb och egen tid. Att det inte alltid varit så lätt, att jag tagit mig upp från djupaste dyn till där jag är idag. Jag har gett mig tiden att läka själ och kropp efter en kaosartad separation.

Idag, första dagen 2016 står jag här stadig med båda fötterna mot marken! Starkare än någonsin! Jag är jag, har en inre trygghet, känner mig nöjd med mitt liv. Balansen mellan jobb och egentid är okej, jag gör det som fyller på mina energidepåer och jag har rensat bort de som tar min energi. Omger mig med vänner som berikar och fyller på energidepåerna. 

2015! Är nu ett minne blott, ett lyckligt år med mycket nytt. Två små barnbarn och jag är numera Mormor, nytt jobb och jag har börjat sälja Mary Kay.

2016! Åh, vad jag ser fram emot detta året! Det ska bli spännande att få följa mina små tjejer, se dem utvecklas och växa till små egna personligheter. Hoppas på mycket tid och möjlighet att vara delaktig i deras liv, och tid med mina älskade barn. Johanna och Sofia kommer vara föräldralediga vilket gör att det blir lättare att ses. Jag har lediga måndagar och några lediga fredagar så där finns möjlighet att mötas i vardagen. Rasmus, kommer få ett hektiskt år då hans racingteam satsar på Wtcc, men vilket äventyr och möjlighet att uppleva världen och få ett större perspektiv på livet. Jag är så grymt stolt över honom! Ja även över mina tjejer ❤️

Jag ser också fram emot att låta mitt Mary Kay ta nya vägar, att öppna upp för fler hudvårdskonsult och Spa klasser, makeup rådgivningar och att lära mig mer och använda alla kroppsprodukter som jag inte använt.
Det ger mig ett annat perspektiv på livet att få vara lite med glitter, glamour och makeup! Att vara utanför min komfortzon, min vanliga look med jeans, färgglad tunika och scarf på jobbet. Till att klä mig i knäkort kjol, kavaj och högklackat. Att våga använda makeup mera, inte bara mascara och eyeliner. Jag växer i mötet med mina underbar systerkonsulenter. Det går inte att i ord beskriva hur våra möten är, hur mycket peppning man får och hur mycket hjälp! Jag är så glad att jag vågade ta detta steget och göra det till mitt. Hur vill jag driva detta vidare? Där är jag nu, fortfarande lite i startgroparna men på G.

Det finns fler tankar, till vad 2016 ska ge mig! Jag har en del funderingar kring löften, nyårslöftena som handlar om balansen i livet! Återkommer om detta i ett inlägg senare under dagen! 

Glad Nyårsdag, årets första dag! Aase

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar