onsdag 30 december 2015

Ett magiskt år tillända ❤️



Vilket år, vilket magiskt år 2015 har varit! Det har hänt så mycket roligt, jag har tagit stora steg mot något nytt. Två små barnbarn har kommit och jag har varit förhållandevis frisk! 

Att leva med en kronisk värk sjukdom är inte alltid enkelt, men bortser jag från det så har jag mått bra. Bättre än på många år! Jag känner ett lugn, har lärt mig mycket om vad jag behöver för att må bra. Återhämtning, oerhört viktigt för att behålla energin. Att säga nej, till det som tar energi, att ha koll på mina energitjuvar och att säga ja med hela mitt hjärta. Där är jag nu! Det är så skönt att jag tillåtit mig tiden att läka, inombords. Nu är det min tid här på jorden, min tur att njuta av det som får mig att må bra!

Att våga söka ett nytt jobb, att gå på anställningsintervjun det var stort för mig. Är allt lite sur på mig själv att jag inte sett min egen kompetens fullt ut. Detta året har gett mig feedback, gett mig eloge för mitt jobb, att jag är en bra pedagog, att jag driver arbetet framåt och att jag efter all dessa år fortfarande gillar mitt jobb, att jag går till jobbet med glädje. Det har varit en tuff start på nya jobbet, tre kollegor på några månader och ytterligares en i mars. Det tar energi, men nu ser jag hoppfullt på en ny termin. Det gör gott åt både själ och kropp att få nästan tre veckors ledighet över jul och nyår. Mycket välbehövligt, kommer åter till jobbet 11/1 med nyladdade batterier.

Att bli Mormor, det är stort! Så stort att det inte går att förklara i ord. Att få vara delaktig, en del av flickornas vardag är min högsta önskan. Att ibland få rå om dem alldeles ensam, att vara med deras mammor, njuta av tiden med tjejerna det ger så mycket! Jag är överväldigad över den kärlek som kom från första sekund..... Lovely, underbart, fylld av energi! ❤️

Att jag dessutom startade mitt eget Mary Kay, att jag vågade ta det klivet efter att använt produkterna i 20 år. Det är sååååå himla roligt! Vilken enerigboost, nya kunskaper, utmaningar och nya vänner! Hittat något utanför min bekvämlighetszon. Det är så roligt, har många tankar och ser möjligheterna växa framöver...

Har lärt mig under året vilka som är mina riktiga vänner, dem vill jag behålla ❤️ Det finns några få gamla vänner som finns kvar vid min sida. Jag nämner ingen, de vet vem jag menar! Älskar er! Tack för att ni alltid finns där, på olika sätt visar ni mig omtanke, kärlek och att jag fortfarande är viktig.

SÅ, jag har haft ett super år! Känner mig så nöjd med vart jag kommit och känner förväntan inför det nya året 2016! Önskar er alla ett Gott slut på 2015 och en finfin start på det nya året.

Carpe Diem ❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar