fredag 1 januari 2016

Mina mål




Förra årets ledord, Good Enough bestämde jag mig för att ha för att jag alltid ställer så stora krav på mig själv. Att jag har en väldigt hög ambitions nivå, både privat och jobbet. Känner att jag verkligen under året tänkt på detta, att vara Good Enough. Det räcker att vara/göra 80 % rätt och 20 % mindre bra. Att göra medvetna val som känns ok, njuta av det valet. För mig har det varit skönt och bra att vara nöjd med det lilla att inte göra det så stort! Jag har börjat bli bättre på att säga NEJ, när orken tryter och jag säger JA av hela mitt hjärta till det jag vill! Jag känner mig verkligen i fas i livet. Känner att jag njuter av livet. Men givetvis finns det saker jag skulle vilja göra för mig själv under kommande året. Bra saker som gör att jag mår bra, att jag kanske kan komma ett steg längre i mitt välmående. Det finns saker jag är grymt nyfiken på, som jag vill undersöka. 
Mitt ledord för 2016, HÄRVARANDE: att vara här och nu, att vara närvarande i stunden. Att kunna bara vara, inte göra någonting en stund under dagen är något jag verkligen behöver för att få ännu mer lugn. Jag gör oftast flera saker samtidigt, sätter på TVn, läser, stickar/virkar framför den. Att inte alltid ha TVn på, att bara sticka utan TV. Detta är lite av en utmaning, att kunna vila på soffan utan ljud runt omkring mig. Japp, det få bli mitt ledord, härvarande!
Vad jag mer önskar mig för 2016, är ett fortsatt  bra hälsotänk. Att minska på det vita sockret och då tänker jag framförallt på godis och kakor. Börjar med avstå helt från godis under januari. Märkt att kroppen mår bättre utan gluten, därför blir det glutenfritt och då framförallt vetemjölsfritt. Tycker att jag har ett bra mattänk, men det faller om jag inte planerar. Alltså gäller det att laga matportioner, handla hem mat och frukt! Ta med bra mellanmål till jobbet så att det inte slinker ner en vanlig macka till mellanmål.
Sen är det detta med motion.... Hur ska jag då till det? Har ju gymkort på F&S, gäller bara att få till det. Där får jag hitta en plan inför 2016! Att bara göra det! Kommer fortsätta att planera mina veckor, se över dagarna så att jag får tid för återhämtning, tid för motion och bra matval!

Sen att öka den sociala sidan, som jag under senare delen av 2015 gjorde är ett fortsatt arbete! Jag har så mycket roligt på G! Så, ja jag är laddad för ett nytt år! 

Carpe Diem & Crea Diem!


2 kommentarer:

  1. Kul att läsa om din planering. Det låter jättebra. Jag har oxå börjat stänga av tv ibland. Det är skönt med tystheten eller bara höra grannarnas ljud.
    80/20 låter bra, men fattar inte riktigt hur jag ska tänka för att få till det. Kan du förklara lite mer hur du tänker??
    /Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Med 80/20 menar jag, att gör jag 80 % bra välmedvetna val så gör det ingenting i längden om jag gör 20 % mindre bra val, som att äta godis någon gång, eller skippa träningen osv.

      Radera