söndag 10 januari 2016

När energidepåerna är påfyllda...


Det är så skönt, att känna sig redo, inte känns oro för att det är jobb i morgon! Jag är i fas! Det är en go känsla.... 
Jag har haft en underbar ledighet, njutit av varje sekund! Så välbehövlig! Jag var verkligen sliten, kände mig så trött och sömnen började strula. Nu har jag vilat ikapp, kopplat av och bara varit. Jag har umgåtts med nära och kära. Jag har också fortsatt sommarens rensa i lyan, nu har jag snart gjort klart allt, bara köket kvar sen har var ska sin plats. Jag har också varit i min stick och virkhörna och fått gjort mycket. Så ja, jag är nöjd! Dessutom kom den ju till sist, snön.....


Med den kom ljuset, lite ljuddämpande och det är ju så vackert när solen/månen lyser mot snön och det glittrar så där magiskt vackert.... Så just nu känns livet på topp! I morgon är det första jobbdagarna efter tre veckors ledighet. Jag har ställt klockan på 04.20.... Det är tidigt det! Jag gillar känslan av en ny termin, med nya utmaningar och möjligheter. Jag vet attdet inte kommer bli en lätt resa. Men jag reder ut det mesta när jag är i fasoch batterierna är laddade!

Det är dags nu att släcka ner, krypa in u det täcket och försöka få den sömn jag så väl behöver.

Carle Diem ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar