måndag 2 november 2015

Det är dags nu....



Plötsligt händer det två blogginlägg på samma dag, Kanske för att jag hittade enkelheten att blogga med appen "Blogger". Jag har landat hemma i lyan och försöker styra upp livet kommande vecka. Har minimalt inplanerat, men det finns något som jag lagt på hyllan ett tag. Något som jag behöver ta tag i, ni vet det där jobbiga som aldrig blir som man tänkt! Kanske är det meningen nu, att det är dags? För att äta rätt och börja träna.....

Vad har jag att skylla på ingenting, men jag mår inte bra av att slarva med maten. Dessutom betalar jag varje månad förbpde motion och VV. Planerat in motion, de dagar jag sluta tidigt skulle jag kunna gå en längre rask promenad på vägen hem, två gånger till Friskis & Svettis i veckan känns egentligen inte för mycket.... Men varför blir det inte gjort? Jag har inte fått in den vanan pga av värken och att jag varit tolkförmedling hela september och minst halva oktober. Men nu börjar kroppen kännas ok, maten vet jag att jag kan. Måste bara planera! Så ny månad, nya möjligheter och dags att ta tag i det! Hej November, mera färg, tända ljus, mys och motion. Bra matlådor i frysen och framför allt inga kakor eller godis under veckorna. Nu kör vi! Ja, i alla fall jag 😋

Crea Diem! Aase

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar