söndag 1 november 2015

Livet


Det gäller att njuta av det lilla i det stora, men kanske framförallt se det lilla i det stora. Jag har blivit så mycket bättre på det. Jag tar ett litet steg i taget och ser till att njuta av det. Oavsett vad det är! Klok av åren som format mig vet jag att det inte alltid blir som jag tänkt, att jag en morgon kan vakna upp och livet är inte längre som det var. Därför har det också blivit oerhört viktigt att mer och mer leva i nuet och ta vara på de stunder som blir. Tänk vad livet kan göra med oss, men det är trots allt mitt eget val vad jag vill göra med det....  Mitt liv/mitt ansvar ❤️

Just nu sitter jag vid en köksö, på en hög barstol och bara njuter. Jag vaknade upp till tystnaden i ett hus fyllt av människor. Jag är hos en cybervän, en vän som jag lärt känna genom bloggvärlden och genom att vi varit med i samma designteam när det gäller Scrapbooking & Kortmakeri. Vi hade aldrig möts i levande livet om jag inte vågat, vågat att mötas och se vad det skulle kunna ge mig/oss. Jag vet att vi båda är viktiga för varandra, att jag i C har en fin vän som jag kommer möta igen. Första gången vi möttes vad för fem år sedan då det var en stor träff med teamet vi då var medlemmar i. Sen tog det tills nu innan vi sågs igen, alldeles på tok för länge!  Jag har haft tre fina dagar här, fått ta del av en enorm gästfrihet och vara en en del av hennes stora kärleksfulla familj! Vi har hunnit med
 att ha en Scrapträff med inspirationsteamet "Kortskissen"! Så härliga tjejer jag fick träffa igår, kreativiteten flödade. Härliga kreativa energier.....

Jag är glad för att jag tog möjligheten att åka hit. Det ger så mycket att möta människor som liksom jag gillar livet. Imorgon är det hemfärd till Borås igen med tåget. Har bytt ledig dag så jag är ledig i morgon istället för på fredag. Skönt, med en ledig dag i veckan.

Ha en finfin söndag! Aase

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar