onsdag 3 juni 2015

Ett hundra dagar......


Ett hundra dagar kvar, till min 55-årsdag ♡ Jag har kommit en bra bit på väg med mina mål på vägen till MittBästaJag! Minskat både i mått och vikt.  Men ibland kommer själva livet lite emellan och då tar jag en paus... Från att motionera, göra bra val och då tillåter jag mig själv att stanna upp.

När man lever med en kronisk sjukdom som jag gör, med fibromyalgi så får jag ibland acceptera att livet pausar. Att vila bort värken är inget som funkar, inte heller att nonchalera den och bara köra på funkar. Oftast klarar jag mig bra med att ge mig själv tid för att bara vara. Men just nu måste jag erkänna för mig själv att det är flera parametrar som ligger bakom denna veckans värkskov. Att inte lyssna på kroppen i tid, att slå dövörat till och att tro att jag är bättre i kroppen än vad jag är. Att jobba fem dagar  i  veckan även om det blir färre timmar varje dag under några veckor. Att jag varit för slarvig med varmt om benen och  suttit i drag. Att vädret är rena rama skiten, med blåst, regn och rusk i flera veckor utan något uppehåll för lite varmare. Att jag  gjort en massa roligare saker än att bara vara..... Ja, det är flera faktorer som just nu gör att jag fått stanna hemma från jobbet. Det blir en hemma dag i morgon också.... Skrutt, skit, urk, blääää och dödens tråkigt!!! Ibland är det svårt att acceptera läget. Men efter dagens promenad till närmaste matbutik som brukar ta 10 min men idag tog 20 min enkel väg kan jag börja inse att jag är inte OK. Värken är värre än värst, benen, fötterna, ryggen och huvudet! Men det blir väl ett slut även på detta.

Under tiden som jag väntar ut värken, så stoppar jag i mig en och annan värktablett, sover mycket och länge, läser och äter portioner från frysen! Jag stickar, virkar och avslutar en del projekt i soffhörnet med filten om benen, ser en del dåliga TV-repriser och en del sevärda program :) Försöker fördriva tiden med sådant som laddar mina energi depåer och batterier. Tänker också att det kunde varit värre....

100 dagar kvar, till målet av min resa till MittBästaJag ♡
 Än finns det hopp om att jag är färdig med de flesta av mina delmål tills dess ♡

♡ CREA DIEM & CARPE DIEM ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar