söndag 3 maj 2015

#majförmig, 130 dagar och nya delmål


Maj för mig, ny månad med nya möjligheter! Om 130 dagar fyller jag 55 år! Ännu en milstolpe i livet. Ålder är en siffra på pappret, men födelsedagar är ett tillfälle att fira. I år vill jag fira livet, lyckan och glädjen över att vara tillbaks till meningen med livet. Jag vill så mycket mer med livet, jag vill upptäcka mer av min kreativitet, jag vill resa i världen. Jag vill umgås med nära & kära. Jag vill gå på yoga, meditera och  motionera, njuta av naturens växlingar. Ha ork och tid med barnbarnen som ska komma.... För att kunna göra allt det här, behöver jag fortsätta att jobba med mig själv, jag behöver fortsätta med motionen och med min kostplan. Tappa mer vikt och centimeter. Motivationen ger mig kraften jag behöver för att nå mina mål! Jag gillar att ha delmål, att ge mig ut på min fortsatta resa med små steg i taget ♡♡♡ Jag ska jobba månadsvis fram till min födelsedag i september och göra kortsiktiga mål för varje månad. Första månaden är MAJ och min mål för maj är:

KOSTEN: Ta bort sötsaker,  öka frukt & bär, inget vetemjöl men havre är ok. Jag ska ha med mig planerade mellanmål och lunchlådor till jobbet. Äta lagad kvällsmat, minska yoghurt & flingor som är lätt att göra efter jobbet.
MOTIONEN: Vardagsmotionen, gå till och från bussen. Träna 120 min/vecka
GLÄDJE: Fokusera på min kreativitet och tavlor inför utställning sista helgen i april. Ta möjligheter som dyker upp för att öka mitt energikonto.

 Jag är grymt taggad för en härlig månad.

Crea Diem ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar