fredag 1 maj 2015

101 dagar är slut


101 dagar är slut, ett delmål på min resa mot MITT-BÄSTA-JAG är avklarat. 

 Hur känns det då? Jag har kommit så långt på min väg, men är ännu ej i mål. Funderar om jag kan komma i mål, eller om min resa kommer bestå av delmål. Jag har lärt känna mig själv, trivs med mig själv och framför allt jag tycker mer och mer om mig själv. Att jag är jag, jag duger som jag är att vara nöjd med ett litet steg i taget! Tänker mycket kring 80/20 att gör jag 80% bra medvetna val  så är det ok att göra 20% mindre bra medvetna val ♡ Jag tror inte att jag kommer orka leva 100 % på topp, med bra medvetna val hela tiden. Jag vill att min förändring handlar om hållbar förändring och en bra livsstil, då måste jag vara snäll  mot mig själv på vägen. Good Enough ♡

Det är det största delmålet att tycka om mig själv. Det har jag nått nästan ända fram, det som är kvar är min viktminskning. Kring vikten tänker jag mer på att jag ska gå ner i vikt för att må bättre i min värk, för att jag ska orka mera och för att jag då mår så mycket bättre fysiskt. Det handlar inte längre om en snabb fix  utan det får ta tid! Jag är så nöjd med mina -5,5 kg, mitt minskade midjemått på 10 cm och stussen och bysten har minskat med 7 cm. Stolt över att jag är på gång och att jag ändrat tänket kring viktminskning att det inte är en bantning utan för mitt välmående och att det får ta tid!! Har ett bra mat tänk.

Nästa delmål, var kosten/tänk kring maten. Jag började bra med att dra ner på socker och vetemjöl. Vetemjölet är lättast att hålla mig ifrån, under senare delen av mars och nu under april har sockersuget varit enormt. Låtit det få vara så, inte blivit sur på mig själv utan tänkt att det blir väl. Nu är det ny månad, och jag tar tag i det nu! 

Träning och vardagsmotionen, här händer det mycket. Köpt gymkort, ökat vardagsmotionen och tänker kring det. Stavarna har kommit fram ur gömmorna och kroppen blir starkare och starkare! Även här skyndar jag långsamt,  det ska var hållbart, förändringen är till för att bli en naturlig del av min vardag. Jag är på gång, det känns toppen. ♡

Gillar mina veckor, att jag strukturerar dem på söndagar. Att jag ser till att balansen mellan jobb-vila-motion-umgänge ligger på en lagom nivå. Jag klarade bra nu, vet hur lyssnar på kroppen. Lärt mig att tyda signalerna! Det är lättare att säga ja, när jag vet att jag säger nej när det blir för mycket.

Mindfulness, kreativitet, en bra spännande bok och en dag i ensamhet är mitt sätt att få återhämtning ♡ och det är jag noga med att ge mig själv.

101 dagar är slut, men inte min resa mot mitt bästa JAG!

För 5 år sedan skulle jag väga målvikt, må som bäst och vara mitt bästa JAG på min 50 årsdag ♡ det blev inte riktigt så. Jag tog hand om mig själv, när jag hamnade i en stor livskris. Det har varit ett stort  misslyckande  att jag inte klarade det. Men nu så vet jag så mycket mer om mig själv så när jag fyller 55 år om 133 dagar så ska jag fira livet ♡♡♡

Fram till dess så jobbar jag mot nya delmål som jag berättar om i ett annat inlägg i helgen!

CREA DIEM ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar