söndag 17 maj 2015

Livet är härligt



Det är sååååå vackert ute just nu, det blommar i våra parker i staden och jag kan inte låta bli att fota! Det är ett tydligt tecken på att jag mår riktigt bra! Pigg, glad, nöjd och lust till livet, det är en otroligt härligt skön känsla! Solens strålar har värmt mig, både inombords och utanpå kroppen, den börjar kännas mjukare och rörligare igen efter ett tufft skov på ett par veckor. Motion går lättare och lättare och vågen visar minus. Ska men säkert tar jag kontroll över mitt välmående. Jag är betydligt bättre på att veta vad som kroppen behöver. Denna långhelg har varit återhämtningstid. Njutit av att bara vara, läsa, handarbete,  småsnegla på TV. Men jag har också tagit tag i städning och plock i lyan. Det var absolut nödvändigt! Nu är det fint igen och skrubb och garderober är genom gånga och mycket står i källarförrådet. En dela ska till sopstationen, annat till min syster. Härligt att rensa!

Har gjort mycket roligt,  varit på bussresa till Louisiana, konstmuseet utanför Helsingör. Fattat ett roligt beslut, så nu väntar lite extra jobb som kan bli hur kul som helst. Jag har varit och hälsat på mitt nya jobb, det kommer bli kul att få börja där efter semestern. Nästa helg är det femtio års kalas och i morgon är det deadline för mitt första barnbarn. Vilken dag som helst kan jag nu bli mormor för första gången ♡♡♡ Kan inte annat än att gilla dagarna som kommer, med alla roligheter och utmaningar som jag kommer möta!

Önskar er en härlig start på veckan! NU ska jag se över min veckoplanering så att det blir en bra balans mellan allt. Massa kramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar