torsdag 17 juli 2014

Landar sakta i nuet....


Jag landar sakta i nuet, det är det här med att bara vara. Att göra det som känns bäst just nu för kroppen. För min del har det inneburit att jag sovit betydligt mer än jag varit vaken, jag har ätit efter 16:8 (periodisk fasta) kommer nu successivt gå över på 5:2, äta mindre kalorier två dagar i veckan, övriga dagar tänker jag mig för. Jag känner så tydligt att magen, kroppen och själen behöver en paus.... 

Jag förstärker min känsla med att lugnet är det bästa och åker till mammas hus. Huset vid sjön, med en underbar utsikt, att kunna sitta ute i trädgården och inga krav på en massa som ska göras. Att jag kommer få nära till båda mina döttrar gör det till en extra bonus att få tillbringa tid där. Jag stannar några nätter, så länge som det känns bra med väder och annat. Samtidigt sköter jag om alla vackra blommor, vattnar tomaterna och plockar hallon att äta till min youghurt. Frid, lugn och en härlig känsla av välbehag... Precis vad jag behöver,  landa i nuet och att bara vara! 

Carpe Diem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar