lördag 26 juli 2014

Återhämtningstid av bästa sorten


Det har varit sköna dagar av lugn & ro, hemma i mammas hus med den vackraste utsikten man kan tänka sig. Från altanen ser man ut över sjön och området där jag bodde förr. Tystnaden har varit läkande, hallonen från landet har toppat min youghurt. Morgontidningen till kaffet, goda muffins som mamma bakat. Min själ har fått sitt, kroppen har vilat och jag har landat i mig själv igen. Har struntat i kosten, har ätit bra men inte som jag borde. Den stora skillnaden är att jag inte känner mig misslyckad över att min plan har spruckit. Jag har bara proriterat annat, jag har valt att få landa ordentligt. Insåg inte innan jag kom hit, hur trött jag faktiskt var. Hur mycket allt som hänt tagit på hela mig. NU är jag i bättre fas. I morgon åker jag hem till min egen lya. Kommer uppskatta den nu efter detta miljöbyte. Borta mycket bra men hemma bäst.

Jag har umgåtts med mina döttrar, varit på mys hos bästa MickeLotta, varit på vift med min lillasyster och haft min fina vän Maria här en kväll. Jag har vattnat både morgon & kväll, sovit länge på morgonen. Tagit en powernap,  pysslat med ett av mina projekt. Jag har läst flera böcker, jag har njutit av fågelkvitter.....

Jag har filurat med ett block i min hand och penna i den andra. Har ett tal att skriva! Om två veckor är det bröllop, det andra på 10 veckor..... Jag känner en enorm tacksamhet över att livet är på rätt köl igen! NU är det bara lite bröllopsfix,  inköp av klänning till bröllopet, tal som ska skrivas klart och mer umgänge med fina vänner kvar att göra på min semester. Men det är ju roliga, lätta saker, inget som tynger mitt inre. Det känns väldigt skönt inom mig!

Crea Diem, &
Njut livet ett litet steg i taget ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar