söndag 8 juni 2014

Mitt liv är ett äventyr.....

Mitt liv är ett äventyr! 


Nu vänder det, äntligen känns kroppen min igen och jag kan se framåt. Jädrans kropp, två veckor av värk och en trötthet som känns helt förlamande. Det har varit jobb och hem att sova. Men nu är jag i fas igen, hela kroppen är med mig. Inte bara huvudet. Har skrivit mina mål för kommande veckor, jag har valt att dela in följande 100 dagar i tre perioder. Före semestern,  semestern och efter semestern! 

Period ett:  Fokus är det att hitta tillbaka till de kostvanor jag vet att jag mår bra av. Jag tappade lite i min värk & trötthets period, orkar inte riktigt då.... Då är jag bra på att äta kolhydrater i form av bröd, kakor etc och tar en chokladbit då och då. Jag lägger också till spikmatta varje kväll, har gjort det förut en lång period och kunde dra ner på mina värktabletter. Väl värt ett försök! Jag tänker också göra veckans Yoga övning och mindfulness övning. Något jag verkligen tror på ska ge mig mer ork.

Jag känner mig betydligt starkare än i februari då jag påbörjade de första 100 dagarna av MBJ-PROJEKTET. Att vara nöjd med de vanor jag tillfört, att det är en långsiktig projekt och framförallt att jag är värd att må bra! Samtidigt som det räcker att göra 80% rätt och 20% lite mindre bra. Att göra medvetna val, då jag väljer att hoppa av tåget på en station! Denna resa är som en lång tågresa, med pauser då och då! Passar mig, det liv jag vill leva och med de livsvanor som jag kan hålla livet ut.

Det gäller att hålla motivationen och fokus på topp! Nu är snart första veckan slut, jag har mer än väl uppfyllt målen för vecka ett. Idag planerar jag kommande vecka, med återhämtningstid,  träning och andra må bra saker....

Vecka etts må bra saker var, tid med gamla kollegor i torsdags, STCC race och sällskap av bästa lillasyster med familj igår. Idag blir det Prinsessdop och promenad!

Crea Diem ♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar