söndag 1 juni 2014

Dolce far niente....



"Dolce far niente" / "det ljuva i att göra ingenting"

100 nya dagar ligger framför mig som ett oskrivet blad. 100 dagar med fokus på Medveten närvaro! Jag är redo, redo att fortsätta med det jag påbörjat, med kost och motion. Har lyckats med en stor bit, men det finns mer att göra. Mycket har handlat om att lära känna mig själv, när tappar jag motivationen? När är det jag faller för choklad bitar, fel mat mm. Jag har kommit på en hel del, jag är inte stolt över det..... 

Skillnaden denna gången när jag påbörjat ett hälsoprojekt är att jag inte känner mig misslyckad över att det som inte blivit gjort, jag ser det som ett långsiktigt projekt. Jag har tillfört en del goda vanor,  jag har sett över kommande veckor och jag vet, vad jag ska jobba med. Ibland är det tufft, det är svårt att alltid hålla fokus och ibland så stannar jag några stationer, tar en paus! Kroppen min är tydlig, den visar mig när den behöver vila och det är jag bra på att lyssna på. När jag äter fel mat, så får jag också tydliga reaktioner, det är jag sämre på att lyssna på och ta till mig! Så nu är det först och främst dags att återta fokus på maten, vara redo för veckan som kommer med matlådor och bra vettiga mellanmål. Skrivit mål, för de första två veckorna, ett litet steg i taget!!! Jag kan, jag vill och jag gör det!

 Det är 1 juni idag, ny månad och nya möjligheter. Sommaren ligger framför oss som ett oskrivet blad. Funderar på vad jag ska fylla dagarna med: välmående, tid med nära och kära, små dagsutflykter, pyssel och annat som jag mår bra utav...... Finns så mycket jag skulle vilja göra! ♥♥♥

Glad Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar