fredag 20 juni 2014

I mitt huvud.....


I veckan som gick blev det alldeles för mycket! Med jobb, studiedag, kvällsaktiviteter, fortbildning och roligheter samt midsommarfest med barn och föräldrar! Värken  och tröttheten tog över min kropp och jag blev helt utslagen, det var en tuff dag igår. Det är lika frustrerande varje gång, att livet ska vara så skört! Prioriterar nu att bara vara, hitta det som ger mer än det tar.

Jag har valt bort en stund med traditionellt Midsommarfirande med dans runt stången och picknick! Valt att bara vara, har slötittat på TVns utbud av filmer under eftermiddagen. Det är fyra jobbdagar kvar innan jag börjar min fyra veckor långa semester. Längtar nu, det ska bli så skönt! Även om jag inte har några direkta planer så finns det ett medvetet tänk. Jobbar vidare med mitt MBJ-projekt, har en semester plan för det! Vill hitta balansen med jobb, aktiviteter på fritiden och tid för återhämtning. Vikten går nedåt, om än väldigt sakta. När tröttheten tar över blir det ofta maten som brister. Får inte till orken att lagamat så det finns matlådor. Då  blir det kortsiktigt tänk och inte alltid de bästa matvalen. Tänker försöka använda ledigheten till att fylla frysen med matlådor för framtida bruk. Sen finns det annat jag ska jobbamed, men det återkommer jag till.

NU, ska jag sjunka ner ordentligt i soffhörnet! Känner hur energin sakta återvänder till kropp och själ! Har en bra bok  ska ta ett glas vin och njuta av kvällen!

Hoppas ni alla får en härlig Midsommarhelg! Glöm inte vikten av att ge sig själv återhämtningstid, det är så lätt att köra på när man har trevligt!  

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar