måndag 12 maj 2014

Samlar energi...


Det blir inte alltid som man tänkt sig,  i helgen drabbades jag av magsjuka. Det är uräckligt, när magen drar ihop sig och du kan inte hejda det som komma skall. Natten till lördagen, fyra timmar varje kvart! Jag som skulle umgåtts och hjälpt min äldsta dotter på lördagen. Fick inse att det bara var att smsa till henne att jag är magsjuk och krypa ner under täcket igen...... Sov bort hela lördagen, igår kunde jag sitta upp i soffan och glo på TVn. I morses tog jag beslutet att stanna hemma från jobbet och ge mig själv en dag till att samla energi på. Man får alltid dåligt samvete då jag vet hur det blir på jobbet när man är hemma. Känner ändå att det var det bästa utifrån mig själv. Har verkligen lärt mig att lyssna på det som är bra för mig.

Så jag tillbringar en dag i hemmets lugna vrå, kanske kan jag göra lite av det som jag ville gjort i helgen. Kanske, men bara det som ger mig lite energi till mina depåer ♥

För just nu handlar det om mitt välmående. Jag vill vara i fas inför det som finns framför mig. Jag vill kunna vara med och glädja mig och göra det som jag planerat....


CREA DIEM ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar