söndag 4 maj 2014

En stund för mig själv


Det är nödvändigt med en stund för mig själv då och då, säger Nalle Puh. 

Han är klok han, att ge sig själv återhämtning, tid för sig själv eller bara vara. Så lätt det är att köra på, att inte lyssna på sin egen kropp. Jag har en ständig rädsla för att falla... Att åter hamna i/under dyn och att denna gången inte orka ta mig upp igen. Jag försöker verkligen lyssna på min kropp och ta tillvara oplanerade stunder för att bara vara. Denna långledighet har inneburit mycket tid med mig själv, men också tid med nära och kära samt annat som jag velat göra. Har även sagt nej till vissa saker för att jag vet vad som finns framför mig. Deklarationen är gjord, jag har fixat i ordning i min ateljé. Jag har varit på 50-års kalas, hjälpt till att fixa lite inför möhippan för min äldsta dotter. Hunnit med att promenera, varit på biblioteket och handlat mat. Dessutom har jag sovit, mycket och länge, ätit god mat med en väninna och druckit lite vin. Läst mycker, men framförallt har jag lyssnat på de signaler kroppen gett mig och bara varit. Långa stunder har jag legat på soffan och bara blundat, vilat i stunden. Har ett rejält skov i min värk, kroppen är stel och öm. Men humöret och själen är på rätt väg iallafall.

Jag har haft en bra helg med mycket av allt. ♥ 

Crea Diem!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar