tisdag 20 maj 2014

Jag, här och nu!


Fotot är taget av min duktiga dotter Johanna, kika in i galleriet på hennes hemsida www.hosjohanna.se där finns superfina foton!

Checkade ut från jobbet kl: 17.00, framför mig finns fem lediga dagar! Det är välbehövligt,  sovit dåligt det sista. Ligger och funderar, det är många tankar... Sista tiden har det snurrat på så fort. Det har varit mycket på jobbet, utvecklingssamtal att skrivas och genomföras,  rekryteringsmöten för ny kollega till hösten på huset. Planerat och genomfört två workshops för alla mina kollegor. Samtidigt så ska hösten börjas planeras, vi ska börja jobba med Grön Flagg så det är tankar kring det.  Det ska planeras inskolning av de barn som flyttas upp från mellanbarn, och det ska ske överinskolning till förskoleklass.... Inte konstigt att det snurrar runt och blir svårt att sortera tankar. Jag gillar verkligen mitt jobb, jobbat i 33 år som förskollärare,  tycker fortfarande att det är så givande, utvecklande och roligt att jobba med barnen. Min största jobbkick fick jag när jag påbörjade min egen kompetensutveckling och läsa till Ateljerista.  Håller tummarna för att det blir en D-kurs till hösten, det är så roligt!

Ändå är jag lite trött just nu, magsjukan tog på krafterna och det har varit tufft att komma igen efter den. Det händer stora grejer denna veckan, jag har lite fix inför helgen att göra. Jag ska njuta av dessa lediga dagar och fylla dem med energigivande saker! Ladda mina batterier,  fylla depåerna med ny energi! 

Carpe Diem!  ♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar