söndag 30 mars 2014

Uppförsbacke!


Just nu känns det som jag är mitt i en uppförsbacke! Det är trögt att ta sig över krönet... Jag har kommit en bra bit på vägen, både med vikten och med mitt inre. Ändå känns det just nu som jag stampar på samma fläck. Att jag inte kommer framåt. Men om jag summerar vad som hänt under detta året så har det gått neråt i vikten, jag har kommit igång med yoga och längre promenader. Trots det känner jag en tung känsla i kroppen, jag har blivit energilös och kännt mig lätt irriterad/sur sista veckan. Jag känner mig orolig,  lite rastlös och mycket frustrerad.....

Jag är dock djupt tacksam för att jag är med i MBJ-projektet, min insikt är större hur jag behandlar mig själv! Att ett litet steg i taget är fullt tillräckligt, att ta till mig de klokheter jag får ta del av. Att ingen orkar vara duktig varje dag och att de nya vanor jag skaffar mig måste fungera i min vardag. Jag har haft lite tid att tänka på hur fortsättningen ska bli, nu när det kommer en ny månad, april. Min tuffaste månad, känslomässigt! Det har nu gått fyra år sedan jag och mitt liv kraschlandade. Min tro på hur livet skulle bli blev förändrad! Jag kan nu glädjas åt oerhört mycket, har fått ett eget liv, väl värt att levas. Jag kan njuta av det lilla, har lärt mig mycket om mig själv... Fortfarande finns det lite till att jobba med och jag är orolig att jag ska hamna vid sidan av vägen i diket. Samtidigt tror jag inte det eftersom jag är så medveten om att jag är orolig. Ger mig själv återhämtningstid, prioriterar det jag får energi av. NU, ska jag bara hålla mig till min kostplan och inte falla för sötsaker som jag så ofta gör när jag blir orkeslös. Jag måste också välja bort vissa tid- & energitjuvar! Tyvärr!!! Dessutom behöver jag bli mer tillåtande mot mig själv, att det är okej att inte alltid vara på topp! ♥ Mer självempati och snälla tankar om mig själv.... ! Att göra det som jag mår bra av istället för att bli sittande i mitt soffhörn! Nu känner jag mig redo, nu kan april komma! Har mentalt förberett mig.... ♥♥♥

Crea Diem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar