måndag 24 februari 2014

Negativ spiral.....


Inom mig växer något av en "oroskänsla", kan inte riktigt sätta ord på den..... Det är olust,  lite lätt ångest och en känsla av att inte göra rätt. Svår känsla!  Jag vilar, byter sängen mot soffan, läser, dricker gröna smoothie och ingefära vatten. Sitter en liten stund med lite kreativitet vid matsalsbordet, ser både bra och dåliga TV-repriser försöker verkligen koppla av, stressa av. Jag tror att allt bottnar i mitt dåliga tålamod,  samvete mot jobbet att jag är sjuk igen och gamla erfarenheter. Värst är de gamla erfarenheterna som hela tiden ploppar upp. Hjärnspöken som inte borde få ta energi, himlans energitjuvar!!! När det gäller jobbet, så beror ju det dåliga samvetet på att jag vet hur jobbigt det är när någon är borta, att de andra får dra lasset..... ♥ men jag vet också att det enbart handlar om min egen tanke, mina fina kollegor vill ju bara att jag ska bli frisk. Sen är det ju det här med tålamodet, jag jobbar hela tiden med det, att bara låta se tiden an. Min självkänsla är inte på topp, det är också något jag jobbar på ska bli bättre. Men med den livsryggsäcken jag har, är det kanske inte så konstigt att jag faller när influensans krafter tagit på mitt psyke. Så idag övar jag på att vara tillåtande, att återta kraften och energin från energitjuvarna! I morgon är det läkarbesök på agendan, mår ju inte så bra dag 8 av influensan. Jag har tillsammans med min fina kollega H, redan idag bestämt att  inte innan tidigast torsdag, kommer jag tillbaka. Får ju dessutom se vad läkaren säger i morgon ;)  Vet ju innerst inne att jag själv vinner på att helt eller iaf nästan återfå krafterna, innan jag återvänder till jobbet, som är rätt energikrävande både psykiskt och fysiskt! Himlans influensa, nästa år tar jag influensavaccin! Så det så! 

Kikar ut över staden från mitt fönster, tittar på den ljusa himmel med lite solstrålar som skymtar genom de små vita moln just nu är min utsikt och tankarna går till våren..... Längtar efter de första vårtecknen som väntar, solens värme och skira grönska. Snart, alldeles snart runt nästa hörn så lurpassar den riktiga våren med all skön energi som jag så väl behöver. Jag är redo att ta emot den och göra mitt bästa för att njuta av allt spännande, roligt och fantastiskt som finns framför mig. Istället för att deppa ner mig över elaka influensabaciller som just nu härjar i min kropp ♥ 

Det gäller att vända den negativa spiralens bana till att bli positiv :) 

Carpe Diem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar