torsdag 13 februari 2014

Day 13. Perfect


Oj, redan 13 dagar in i februari...... Månaden startade med att jag antog en fotoutmaning, ett foto om dagen på Instagram. Än hänger jag med, blir lite tankar bakom varje foto, jag tar ett nytt foto varje dag för det är så jag har uppfattat utmaningen och jag finner det riktigt kul! Får se om det blir i mars också! 

Dagens foto, en av mina muggar från Indiska, fylld med  cappuccino från min egen kaffemaskin. Det som är så gott, men det var ett tag sedan jag gjorde sånt kaffe. Min mjölkskummare gick sönder, det blev inte av att jag köpte en ny. Men så kom jag på att jag hade en batteri driven liten mjölkvisp från Ikea :) Mmmmm, gott blev det! Bra start på dagen! Som blev en bra dag.

Länge sedan jag gjorde ett inlägg, tog en liten paus från alla mina tankar.  Jag behövde det, varit sjuk med feber & huvudvärk. Kroppen har strejkat och jag har varit i ett långt och rejält skov i min värk. Ibland känns det som livet blir väl negativt, jag ville återta kontrollen, bli den positiva männsikan som jag oftast är! Är jag tillbaks? JA, kanske.... Åtminstone så känner jag mig piggare, sover gott om nätterna. Har fått kontroll på min mat, i fyra veckor har jag ätit ren Lchf-kost. Det mår jag jätte bra av, nu är det dags att komma igång med motionen. Givetvis har jag en plan, vill ju tappa några kilon. Rätt många faktiskt, tror både kropp & själ behöver det! 
Delmål 1:är avklarat, 31/1 skulle jag klarat av att äta Lchf och minskat på vågen. 
- 3kg blev resultatet och Lchf hade jag ju ätit. Nu är det 15 dagar kvar till 
Delmål 2: Fortsatt Lchf, och äta enligt 5:2. Vara igång med motionen ordentligt två gånger/vecka och - 5kg. 
Har delat in denna våren i flera små delmål, för att det inte ska bli övermäktigt. 
Detta känns inte alls omöjligt :) För denna gången känner jag mig rejält motiverad!

Så jag är nog tillbaks, men denna gången blir det ett litet steg i taget. 

Jag tar hjälp av det som jag tror på, har några "påputtare" , två stora viktiga händelser framför mig. Dessutom på en av mina favoritbloggar  www.mariahelander.se så startar det nästa vecka en ny omgång av: "Mitt bästa jag"- projekt. Jag tänker ta hjälp av den för att nå mitt livstilsmål! Men glömmer inte min grund tanke: Ett litet steg i taget! 

Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar