måndag 6 januari 2014

Nu kör vi!


NU sparkar jag igång året, byggt upp en buffert med energi och lugn. Det har varit super skönt att få vara ledig, det blev ju två hela veckor av lediga dagar. Det har varit mycket tid med mina barn, deras respektive och min övriga familj. Mindre tid med vänner, men det beror ju på att jag blev sjuk och var säng/soffliggande i fem dagar med feber, huvudvärk och allmänt trött och hängig. Jag har gjort min skriftliga inlämning till AteljéristaC, väntar på svar om jag är godkänd. Dessutom hunnit städa ut julen, hängt upp vårgardiner och läst en hel del bra böcker. Varit hos mamma och myst nästan en hel dag och dagen idag har jag varit med SystraMi. Varit kreativ, dvs använt mina händer och sett till att själen fått sitt. Genom att  pyssla med både det ena och andra, virkat, stickat och gjort flera nya kort. Börjat på min Visionboard för 2014.

Jag har också funderat mycket på hur jag ska hantera och komma vidare med min viktminskning och mitt ökade välbefinnande... Så nu har jag fattat beslut, bestämt mig för hur jag ska gå vidare med vägen mot att "Må bättre än bäst" - den resan är inte slut ännu! Känner mig motiverad, skriver ner mina mål och tankar i min årsbok för 2014. "Det är inte omöjligt, det tar bara lite längre tid".... 

I morgon är det jobbdags igen, jag tycker alltid det är roligt att börja jobba och komma igång igen efter en längre ledighet som vid jul eller semester! Så jag tar mitt kvällste, läser lite och ser till att jag får mina timmar av sömn som jag behöver för att orka med min vardag! 

Njut livet en stund i taget! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar