söndag 22 september 2013

Att må bättre än bäst ♥

 
 Fick ett boktips på för ett tag sedan var inne hos FruAs blogg. Jag beställde boken på biblioteket och redan efter några sidor kände jag att detta skulle fungera. Att det är möjligt att jag skulle klara av att komma igång med motionen... Tack fina Lilli för boktipset, jag sätter genast igång!! Idag läste jag på Maria Helanders blogg: Att det är 100 dagar kvar till nyårsafton, hon kör en repris på sitt "Bästa jag -projekt" ger tips och uppmuntran på vägen. Från hennes blogg kommer dessa råden:
 
"Några coachande råd så här i början:
- Börja med en god vana i taget. Lägg inte om allt på en gång.
- Skriv en lista på alla vinster du kan få genom att ändra en vana och
använd den som motivation när det känns motigt.
- Var peppande mot dig själv, istället för sträng och hård. Bli din egen coach.
- Låt det vara roligt att ta hand om dig själv. Ge dig själv belöningar när du lyckas"
 
 
Jag jobbar vidare på att hitta mitt sätt att må bra, jag är på god väg och hittar fler och fler verktyg att använda. Jag har lagt fram mina anteckningsbökcer och en penna på köksbordet. Planerar maten för veckan och skriver veckans motion i min almanacka och jag upprepar mitt mantra: 
"Det är en process, det får ta tid.... "  "Det är en process det får ta tid...."
 
Önskar er en finfin söndag!


1 kommentar:

  1. Så himla störtskönt att ha bestämt sig :)
    Nu ska vi ha 100 sköna dagar med självlyft och starka ben!

    SvaraRadera