onsdag 18 september 2013

It´s a process

 
Det är en process, förändringar tar tid.....
 
Om jag upprepar detta som ett mantra, flera gånger efter varandra och flera gånger varje dag så kanske jag tillslut fattar att det är så. Alla förändringar är ju en process, ett pågående arbete som tar tid. Tålamod, är jag definitivt inte utrustad med när det gäller mig själv, min kropp och mitt eget välmåenden. Att ta hand om andra, ge dem uppmuntran och göra dem medvetna om deras process, det klarar jag bra mycket bättre. Att må bättre än bäst, att bli medveten om vad just jag mår bra av är ju min målsättning för detta året. Känner mig inte misslyckad, mer frustrerad över att det händer så lite.... SÅ LITE, hur tänker jag egentligen då? Ja det kan man ju undra med tanke på hur mycket jag gjort för mitt eget välbefinnande detta året, för min egen personliga utveckling. Men kanske det främst är min viktresa som jag känner att det händer så lite med. Motivationen kommer och går, vikten pendlar.... Kanske har jag nu fått den där anledningen som gör att jag håller fast i min motivation och inte faller för frestelser.... Kanske?
 
Det är höst nu, tog fram min lite tjockare jacka i morses när jag skulle gå till bussen. Löven börjar lysa på träden i alla läckra höstfärger, det blir lite mörkare på kvällarna och värmeljusen brinner i lyktorna och teet värmer min kropp på kvällen. Jag älskar hösten! Nu njuter jag av att kura ihop mig under filten och läsa en bok, eller gå in i min ateljé och låta min kreativitet flöda... Det är min tid nu. Jag är väl medveten om hur jag ska göra för att hitta mitt välmående, så jag styr åter in på vägen mot: "Att må bättre än bäst", använder de verktyg som jag lärt mig att jag behöver. Kost som jag mår bra av, skriver in motion i min kalender och försöker hitta en balans mellan återhämtning och att göra det som fyller på min energi. Jag upprepar mantrat:"Det är en process, det tar tid..." Så till slut så kommer jag till målet som jag själv har satt för mitt välbefinnande :)
 
Crea Diem ♥
 

1 kommentar:

  1. Åh.. Hej! Jag ska anta utmaningen hos maria helander. Det var där jag hittade dig. Och jag ska gå lugnt tillväga. Skriver lite dagbok och tänker igenom vad jag vill förbättra och lägga till.
    kram fr sö Dalsland.

    SvaraRadera