söndag 24 mars 2013

Stanna upp



Idag måste jag stanna upp lite, strukturera och planera. Längtar och njuter, det är en solig söndag utanför mitt fönster... Inne i min lya ligger det listor på TO DO saker de fylls på allt eftersom tankar kommer och går. Det står ett antal inbjudningskort på mitt matsalsbord, dessa ska få en liten text sedan ska de skickas. Det händer så mycket, har så många tankar och börjar bli orolig över att allt inte ska bli som min plan. Tänk att det ska sitta en liten en, på axeln som pockar på uppmärksamhet och som ger en de där dåliga vibbarna, som gör att tankarna kommer: Gör jag rätt?Tänker jag rätt? Blir planen bra? Osäkerheten växer.... ÄNDÅ, finns det något annat som är bra mycket bättre det är min magkänsla som säger att allt blir vad det blir, du måste våga ta steget och göra det du tror på... JAG vill ju göra detta, tycker att det ska bli så roligt, spännande och utmanande. Men tänk om det blir helt galet fel....???  NU är bollen satt i rullning, bara att köra och hålla modet uppe, tro på mig själv och lite på min magkänsla. Detta är ju ett noga av genomtänkt beslut. Klart det kommer bli bra!

Snart, alldeles snart ska jag njuta av några extra lediga dagar, jag ser fram emot lite ledighet. Känns som jag behöver det. Förutom mitt kreativa projekt är det nu dags att ta tag i mitt välmående. Det är dags att ge mig själv chansen att bli den bästa Aase någonsin, äta kosten jag mår bra av, göra saker som gör mig stark och att förändra tankar som ger mig styrkan att jag gör rätt för mig själv. Precis som jag innan sagt: Det är mitt liv & mitt ansvar att göra det bästa jag kan utav det som finns.

DET är verkligen min tid, det känns djupt inom mig. Mitt hjärta håller på att tina upp, det hårda skalet jag lagt runt mitt hjärta är på väg att pickas sönder. Känner mig redo för lite nytänk, nya saker att må bra av och dags för ett nytt socialt liv. Men först ska jag bara vara denna söndag, ladda batterierna och fortsätta med mina listor ;) ♥

CARPE DIEM!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar