söndag 6 januari 2013

 
Redan sjätte januari, kommer resten av året går lika fort som början så vill det till att hänga med så att man inte missar något... Idag är det lugna dagen hemma, tvättar i och för sig. Det kan väl inte räknas som lugnt när man springer upp och ner i trappan? Varje gång jag går ner bär jag med mig en jul låda så snart är allt i förrådet igen. Så mysigt att plocka fram advent & jul, men ack så skönt att ta bort den. Ser fram emot att det blir rutiner i morgon, att vardagen kommer åter. Ska återigen ta ta tag i min mat. Äter ju LCHF, sedan ett år tillbaka. Förra våren var tuff, sommaren gick bättre och i höstas så funkade det bra. Men ibland så slaravade jag och det märktes direkt. Över advent och jul blev det pepparkakorna och glöggen som triggade igång ätandet. Men nu tar jag tag i det igen och det ska bli skönt att få magen att fungera och kanske det försvinner ett och annat kilo på vägen och det är inte helt fel. Men framför allt äter jag Lchf för att må bra både i kropp och själ. Även dags att ta tag i lite träning, har en plan över det också.... SÅ jag är redo för vardagen igen!!!
 
Kram Aase!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar