lördag 12 januari 2013

EGOlogisk

 
Mitt ledord för året, MINDFUL innebär för mig att bli mer uppmärksam över det som just jag behöver. Alltså har jag satsat på en E-bok från UlrikaGabriel. För en lite peng, fick jag boken som PDF-fil. Jag har valt att skriva ut boken då jag tycker det är lättare, men självklart kan man göra det som passar en själv bäst! Så nu läser jag en dag i taget i 21 dagar om att bli mer EGOlogisk!
 
Det känns som en spännande utmaning att kunna tänka EGOlogiskt = att tänka på sig själv, hur jag mår och jag behöver. Inte i syftet att sätta mina behov före alla andras, för det gör en egoistisk person. EGOlogisk, där EGO står för jaget, alltså mig själv och logisk syftar till min hjärna och hur jag tänker på jaget, mig själv.
EGOlogisk betyder alltså tankar om mig själv och mina behov ♥......
 
Om hela jag mår bra både fysiskt och psykiskt så får jag ju en större balans i tillvaron, känner mig mer tillfreds och kan på så sätt bli en bättre medmänniska då jag får mer ork att finnas för andra. Tror att det är viktigt att bli uppmärksam på vad mina behov är för att må så bra det bara går. Jag vet ju egentligen inte hur jag mår när jag mår riktigt bra..... Det var ju så länge sedan sist!! NU kan det bara bli bättre och bättre, härlig känsla!
 
Ha en underbar helg, jag har bokat egen tid med mig själv idag.....
 
Kram!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar