måndag 24 december 2012

Tomtar, tomtar, tomtar....

 
"Tomtar, tomtar, tomtar vi är små små tomtar
röda luvor, mjuka skor smyger runt där människor bor
tomtar, tomtar, tomtar vi är små små tomtar......"
 
Julafton som man väntat och snart är den över.... Det tar slut så fort det man längtar efter. Adventstiden är egentligen bäst, då man kan njuta länge av allt det goda. Pepparkakor, glögg, tända ljus och smussel, lite här och lite där. Nu se är det över för många...... Men jag har mitt kvar! :) Ibland är det tur att man lever som man gör. Att det inte alltid är min julafton.... Det gör ont, att inte få vara med sina barn en julafton, jag döljer det långt inne i mitt hjärta. Men rätt som det är så hugger det tag i mitt hjärta, när man minst anar slår det till! Då är det skönt att skicka ett sms, önska God Jul och få ett tillbaka. Då lägger det sig sakta i hjärttrakten och man kan återgå till julmyset. Det är inte fel på julmyset, det är inte det jag menar. Men man saknar dem som inte är där, så är det bara.... Jag har haft en fin fin dag, med mys med de mina. Mamma, Bosse, Inga, lillebror och lillasyster med familj. God mat, trevliga minnen och en hel del skratt. Hundmys, julklappar och Kalle Anka, kaffe, med alla goda kakor till. Man är nästan fyrkanting av allt man stoppat i sig. Men i morgon är det min mysiga "Julafton", då ska jag fira med mina tre barn, ett bonusbarn och två svärsöner....
Ha en fin fin dag i morgon, oavsett vad ni kallar den! Jag väljer att kalla den dagen med mina barn ♥
 
God fortsättningKram Aase.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar