tisdag 24 november 2015

Vädrets makter



Regn, rusk, minusgrader, frost och strålande solsken... Allt i en salig blandning, så har sista veckornas väder varit! Min kropp reagerar på detta, jag kämpar på och lyssnar inte. Varför? Kanske för att jag trivs så himla bra på jobbet, för att jag tycker att jag har en bra balans mellan jobb och egen tid. För att jag är så bra på att ge mig själv återhämtning med tid för att bara vara, tid med barn, barnbarn och vänner. Ändå så faller jag, är rätt säker på att det denna gången enbart beror på väderväxlingarna, för att allt annat är så bra! Alltså blir det några dagar hemma i lyan, kroppen tog sig inte ur sängen i morses, det blev då dags att lyssna på den! Själen, sinnet är inte i fas med den fysiska kroppen. Det är ju så mycket roligt som jag har att göra..... Nåja, det blir soffhäng och dåliga TV repriser! Vilar kroppen, försöker ge själen sitt iform av kreativa projekt så får vi se vad morgondagen bär med sig, har iaf bestämt mig för att vara hemma från jobbet dessa tre arbetsdagarna! 

Gilla läget, behålla positiviteten och vara Good Enough? Kanske lyckas jag denna gången!

Carpe Diem ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar