fredag 16 oktober 2015

Ledig fredag


När jag vakande i morses hade jag en helt oplanerad dag framför mig! Jag illgillar dessa dagar, dagar att fylla med det som jag, kroppen och själen behöver. Idag var det vila, läsa och dricka te! Ja, jag har verkligen haft en slappar dag. Somnade på soffan, det var inte bra för en redan värkande kropp. Att jag aldrig lär mig, att det kommer bli illa om jag gör så. Men skönt var det för stunden...

Laddat ner en radioapp, så just nu lyssnar jag på Lugna Favoriter. Sitter i sängen, släckt ner lyan för dagen och nu landat i nuet. Att lyssna på gamla godingar, det är är avkopplande. Samtidigt som jag också fylls med en del känslor. Tänk vad musik gör med en, minnen kommer och går, nu för tiden är det oftast glada, roliga och lyckliga minnen och det är också de känslor som fyller mig. Jag känner en inre frid, känner mig tillfreds med livet. Jag vill så mycket mer med livet än att stanna kvar i det förflutna, i de känslor som bott inom mig under de sista åren. Nu är jag redo, nyfiken på vad som finns runt hörnet. Jag planerar in roligheter men också tid för återhämtning. Jag har lärt mig vad som är viktigt, vad som behövs för att roligheterna ska bli just det, roliga. 

Oktober, har anlänt med allt vad hösten för med sig. Kalla krispiga mornar och kvällar, vackra dagar med sol, lite kyla och alla vackra höst färger. Nu är vi i mitten av oktober... Imorgon tillbringar jag dagen med mina stora och små tjejer. Ska blir jätte mysigt. Sen får jag planera lite inför kommande helger. Tjejträff nästa helg och sista helgen i oktober åker jag till Stockholm/Södertälje. Det blir en helg med tid tillsammans med Cath, och en Pysselträff med tjejerna i Kortskissens inspirationsteam.

November och december, dessa månader brukar vara fyllda av fix med jul, julbak, julklappsrim och ett och annat. Men i år känner jag ingen press och stress, jag längtar och planerar...


Life is Good!  Det är mitt liv, mitt ansvar att göra det bästa möjliga av det. 
För de är min stund här på jorden ❤️

Carpe Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar