söndag 21 juni 2015

För 30 år sedan och idag ♡


JAG - 21/6 1985

Tänk att det är trettio år sedan idag som jag stod brud, då jag hade mitt drömbröllop. Tänk så mycket som hänt under åren sedan dess.... Jag är så tacksam för åren med mannen som jag gifte mig med den där dagen för trettio år sedan. De åren gav mig min tre största kärlekar i mitt liv, mina tre underbara barn. Vi skilde oss 1993 och jag har sedan dess tills barnen flyttade hemifrån haft dem på halvtid och det har genom åren varit väldigt svårt att acceptera. Men jag vande mig vid att så var livet, jag anpassade mina veckor så att jag fick ut bästa möjliga av min tid med dem. Men också att jag gjorde en hel del saker när de var hos sin pappa. De har fått två familjer och idag är de tre självständiga vuxna med fötterna på jorden och jag är så grymt stolt över dem alla tre! 

Igår satt jag och reflekterade över vad mycket jag gått igenom, skilsmässan var en av de första av många sorger som jag genom åren har gått igenom. Men det var inte det som min hjärna mest reflekterade över igår, utan det var allt roligt som jag haft. Hur många glädjor som hänt, de överväger livet i stort. Det är så lätt att glömma allt bra när man går igenom tuffa tider. Jag har ett rikt liv, jag har en finfin kärleksfull familj. De närmaste, barnen, deras respektive och nu ett litet barnbarn och ett till på väg. Min älskade mamma, som ger så otroligt mycket av sig själv både med kärlek och all sin kunskap. Lillasyster med familj och min lillebror, de finns alltid i både glädje och svårigheter. Har ju flera släktingar spridda i landet. Har så många fina vänner, som betyder otroligt mycket. Jag har en lägenhet att fixa och dona i, ett jobb som jag stortrivs med...

Dessutom har jag glädjen att kunna vara kreativ. Det ger energi, det ger mig en vila i både själ och kropp. Mina tankar for som blixtar genom huvudet, det finns så mycket jag vill göra, uppleva och saker jag vill se. Platser jag vill besöka, människor jag vill hälsa på. Då för trettio år sedan hade jag inte en aning om hur livet skulle bli, det är jag tacksam för. Men allt jag gjort, sett och varit med om har gett mig så många insikter och lärdomar. 
 Det har format mig till den jag är idag. 

Jag väljer idag att tänka på de bästa glädjorna. Känner en stor kärlek och tacksamhet för det jag faktiskt har. Jag är lycklig & mitt i livet ♡♡♡


Glad söndag till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar