söndag 15 mars 2015

Fyllt på med energi



Vilken bra helg, prickat av många saker på min fixarlista! Rensat och slängt skräp, flyttat en hylla och satt in lite papper i pärmar. Nu behöver jag köpa hem lite fler pärmar och annat för att göra klart mitt påbörjade sovrums och ateljé fix. Men jag har kommit en bit på väg, jag får alltid lust att fixa när solen lyser utanför mitt fönster. Det ger mig så mycket energi,  jag har dessutom hunnit med att fika och se på skidskytte med världens bästa mamma och hennes man Bosse. 

 Jag har också  haft återhämtningstid och en lång stund med reflektion och skrivande i min "Leva-livet-2015- bok". Varje månad är ett eget kapitel med fylla i sidor. Januari handlade om nystart, februari om tillit och mars handlar om självkänsla. Bra uppgifter att tänka kring. Jag har insett att det hjälper mig på vägen mot mitt bästa jag att varje helg ta en stund till reflektion. Vissa gånger blir det en halvtimma andra gånger kan det handla om timmar som jag funderar och filurar. Men det är så himla nyttigt att ta sig den tiden. Jag planerar också veckan som kommer, med matlådor, tid för motion och tid för det som fyller på mina glädje depåer. Så nu är jag laddad för en ny vecka med nya möjligheter. Först dags för en stund i soffan, en stor mugg med Guldmjölk, precis innan jag släcker lampan blir det 20 min på spikmattan. Behöver jag säga att 2015 är året för mitt ökade välmående??? 

God Natt och jag önskar er en härlig start på veckan. 
 ♥♥♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar