söndag 22 mars 2015

Dagen idag...


Hittade fina vårtecken på min promenad i fredags, jag är glad att jag kom ut en sväng. Annars har jag tillbringat helgen under en filt i soffan eller sovandes i sängen. Min kropp mår inte helt bra, haft huvudvärk i nästan två veckor till och från, dessutom väderomslag som sätter sig i kroppen, jag fryser och känner mig febrig. Bestämt mig för att ge mig själv ett par dagar till hemma från jobbet. Fortsätta att vila som jag började med i torsdags då jag var hemma från jobbet. Det är så himla tråkigt att behöva använda helgerna till rekreation och kurera mig för att orka jobba en vecka till. Nu vill jag bli pigg, hitta mer energi och orka göra något mer än att sitta i soffan en hel helg!

Jag är ju på god väg att hitta Mitt-Bästa-Jag, behöver bara vila lite :) Har planerat in flera roliga saker de kommande veckorna. Så roligt att ha lite att se fram emot, på fredag ska jag träffa Karin, som jag lärt känna i MBJ-gruppen på FB. Jag ska träffa mina scraptjejer, åka till Göteborg med min syster. En del tjejkvällar är också inplanerade och en del semester tankar börjar ta form.

Men nu kryper jag upp i soffhörnet igen, slötittar på TVn och dricker en stor mugg med te. Hoppas er vecka startar bra! Det gäller att hitta det som kropp och själ mår bra av. En jämn balans av jobb, kost, motion och saker som fyller på med energi. Inte heller glömma återhämtningstid som är viktigt för att inte tappa fokuset!

Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar