lördag 28 mars 2015

När energin återvänder.....




Äntligen! Har min energi återvänt, det känns gott i kropp och själ! Att jag gett mig själv tid att återhämta mig är det bästa valet. Jag kommer att behöva min energi, så jag hushållar med den. Det blir pauser i görandet, stunder av sitta ner och läsa, titta på en underhållande film eller så virkar jag påsett av mina projekt. Däremellan så har jag försökt komma ifatt med städning och fixande i lyan! Idag har jag bakat gott bröd, glutenfritt. Det blev riktigt mumsigt, tog en smörgås precis och njöt av den tillsammans med en mugg te. 

Känner mig jätte stolt över mig själv, under mars har jag tagit enorma kliv framåt. Jag har tappat bra i vikt och gått mina promenader. Jag har kommit igång med att laga mat så att det finns matlådor de dagar jag inte orkar. Det blev ett avsteg och jag tog en bit kaka,det ångrade jag lite grann efteråt! Det tog nästan två veckor innan suget försvann, dessutom hade jag ju lyckats vara kak och godisfria SEX veckor! Men den stora skillnaden nu, att denna gången bara fortsatte jag med att ha koll på vad jag äter. Jag kände mig inte misslyckad! Utan accepterade att det blev som det blev. Blev inte misslyckad och tappade fokuset! Det är bra jobbat tycker jag!

Jag har en tuff månad framför mig, april är inte min favorit månad!!! Hoppas på att den går fort, som dessa tre månaderna har gjort. Tänker vara varsam med mig själv, jag vet att jag kommer ha det tufft. Men har en plan för hur jag ska ta mig igenom de kommande veckorna. Jag har hittat några strategier för det tuffa och är inte orolig för att jag ska hamna nere i dyn. Varsamhet, glädje, skratt, familjetid, mindfulness och medvetenhet gör att jag känner mig starkare i år. Jag har kontroll och vet mer vad jag behöver för att inte falla...... 

Ikväll ställer vi fram klockorna, det är sommartid! Hurra! Längtar efter värme, sol och ljusa dagar.

Ha det bäst! Njut av tid med nära & kära, glöm inte att vara EGO-logisk och att Good Enough är tillräckligt. KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar