söndag 9 mars 2014

Life is good?


Min vy just nu, fötterna på armstödet med tända ljus bakom. Det börjar skymma utanför fönstret. Det är ljusare ute på kvällarna, det går ju mot ljusare tider. Det är söndag kväll, haft en härlig helg och laddat mina batterier för kommande vecka. Jag brukar gå igenom veckan som kommer på söndagkvällen för att ha koll på veckan när det gäller planerade aktiviteter, mina "två-dagar"/fastedagar, när det funkar med motion och när jag behöver EGO -tid. Jag behöver min EGO-tid för återhämtning och gillar att ha koll på veckans dagar..... 

 Idag har jag haft en väninna här på lite pysseltid, vi har inte umgåtts på flera år. Ändå känns det behagligt och härligt att ses och pyssla lite tillsammans. Hon ska göra en härlig semester resa till USA i april så det blev också lite shoppingtips. Scrapsaker är ju betydligt mycket billigare där än här hemma. Jag har också skickat med lite önskemål. Timmarna går fort när man har trevligt, det blev också en minnesresa.... Klart att man pratar om det som hänt sen sist och sådant man upplevt tillsammans, det finns ju en gemensam historia. Min reflektion så här ett par timmar senare är att JAG har blivit så himla mycket starkare. Ändå trillade det några tårar nerför mina kinder när jag berättar om hur jag blivit behandlad och hur de sista åren varit...

Idag fyra år senare är livet på väg mot det bättre. Jag har gått från klarhet till klarhet.... Min önskan är ju att tappa ex antal kilo, att bli piggare och orka mera. Min väninna M sa något idag som fick mig att fundera lite över just vikten. Även om du inte tappar de där kilona du vill så är ju DU ändå DU. När jag landade före jul i att jag inte kan göra alla förändringar på en gång så var det ju lite åt det hållet mina tankar gick. Men det känns oerhört skönt att någon sa det till mig. Att jag är jag oavsett hur mycket jag tappar i kilo, att mitt jag inte sitter i vikten. Sen är det en annan sak att jag skulle må så mycket bättre i värken. Känner att jag kommit en bit på vägen, det är inte en bantningskur jag påbörjat, utan en resa till Mitt bästa jag. Där det ska bli en livsstils förändring som kan leda till ökad energi, mindre värk och viktminskning. Så denna söndagen har gett mig flera insikter, tar till mig dem och i morgon är det en ny dag! Ny vecka och givetvis nya möjligheter ♥

Tack för idag M, det var så härligt att få tillbringa tid med dig!

Crea Diem!

1 kommentar:

  1. Life is good, njuter av min av/frånkoppling tack för en otroligt härlig helg.. Så mkt energi man fick. Stor kram syster dearest!

    SvaraRadera