söndag 24 november 2013

Varken kropp eller huvud hänger med just nu....

Mår så där, huvudet känns fullsmockat, kroppen värker.... Idag har jag vilat hela eftermiddagen. Stel som attans och lederna & musklerna värker. Kroppen ger mig tydliga signaler, jag känner mig frustrerad över att jag inte lyssnar.... Skuld, dåligt samvete kontra "jag-vet-vad-jag-behöver"
 
Hittat en ny app på min nya mobil, nu kan jag göra mina egna klokord. Jag som älskar ord som säger det jag tänker eller känner. Ska framkalla dessa och göra något av dem. Jag lägger ut dem efterhand på Instagram, jag heter aase60 om du vill följa mig, måste du först fråga :)
Ja, visst är det så, dessa klokord stämmer för mig så klockrent ♥ 


Försöker tänka så, att det är stunden som är det viktiga. Att njuta här och nu, inte vad resutatet blir. Jag mår gott i att möta mina vänner, pyssla, äta gott och dricka något till samt att få prata och disskutera livet i allmänhet. Igår var några nära vänner här, som jag tidigare delat arbetsplats med men som jag nu träffar några gånger då och då, någon mer än de andra. Vi hade en super trevlig kväll, med många glada skratt roliga diskussioner och det blev en hel del pysslat faktiskt. Sådan tid njuter jag utav. Idag har jag varit iväg och träffat mitt härliga Scrapgäng, det blev en kort stund men det ger energi. Att kunna ha dessa stunder är viktigt för mig, men jag känner mig skör, jag måste bromsa och ta hand om mig. För just nu är mina krafter rätt svaga. Att hushålla med dem, att bara göra det jag mår bra av, att i min almancka boka in tid för återhämtning, jag får inte glömma detta.... På jobbet, är det tuffare tider än innan, jag tokgillar mitt jobb och tur är det. Det kommer bättre tider, när balansen är återställd och man hittat rätt väg... Men innan dess? Hur gör jag på vägen? Det återstår att se. Jag tänker ialla fall lägga mig i sängen och dra täcket över mig.För nu är det tid för vila & återhämtning som gäller, så att jag laddar batterierna till veckan som kommer. Jag börjar klockan 13 imorgon, det känns lyxigt när kroppen inte hänger med.
 
Glöm inte tid för återhämtning, det är så lätt när livet springer för iväg för fort.... ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar