onsdag 2 oktober 2013

Vardagen flyter på...

Varje morgon intar jag mitt "Äggkaffe" i min älsklingsmugg,
och varje kväll blir det the i muggen.....
 
Livet rullar på, jag njuter av min promenad till bussen varje morgon, det börjar bli kallt och vissa morgon ser jag rimfrost i gräset. Efter jobbet på eftermiddagen tar jag en promenade hemåt, oftast försöker jag ta en lite längre slinga för att motionen ska bli avklarad på vägen hem. Det är en färgprakt utan dess like runt omkring mig, på förskolans gård, i parken på väg till bussen ja egentligen överallt. Himlen har varit så otroligt blå och solen har lyst över oss i flera dagar. Vilken super fantastisk höst, tack så mycket vädret. Tänk vad vädret betyder mycket, piggare och gladare när solen lyser. Tröttare och segare om det är grått och disigt....
 
Vecka två i projektet mitt bästa jag och det funkar bra!!! Jag håller mig till maten som magen mår bra av. Planerar min dag så att jag alltid har mellanmål med mig, då faller jag inte för frestelser på vägen hem ♥ Det jag skulle behöva bli bättre på det är att, när jag kommer hem ta på mig träningskläderna och gå en rask promenad. Tänker att det kommer, ju mer vikten går åt rätt håll, desto lättare ska det säkert bli. Motivationen har fortfarande sitt fäste och jag laddar mina energi depåer med sådant som jag mår av. I min almanacka skriver jag in tid för "EGOlogiska" saker. Scrappa, filmkväll, fika med mamma, besök på biblioteket osv. Så ja, det känns helt ok.
 
Dock har jag haft problem med min värk, den kommer och går. Två veckor av rejält skov höll på att ta knäcken på mig. Men eftersom jag mår bra inom mig har det fungerat att jobba. Så jag håller tummarna att det vänder och går åt rätt håll. Vet att mycket av värken har sin grund i alla väderväxlingar. Kalla/kyliga nätter, kalla morgnar, svala förmiddagar och varma eftermiddagar och svala kvällar... Ja ni fattar att en värkande kropp har svårt att reglera sig ♥
 
Långt inlägg idag, men det fanns blogglust ikväll. Nu väntar min svala säng, och en ny spännande bok att börja i.... Imorgon ska jag starta en timme tidigare än vanligt.
 
Kanske dags att sova nu då??
 
Ha det bäst!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar