söndag 4 augusti 2013

Tankvärdheter en söndag....

 
För flera månader sedan läste jag någonstans om hur många människor bara lever för helgen och glömmer resten av veckan. Måndag -fredag, de dagarna bara existerar man, inte njuter eller tar vara på dagen. Jag fick mig en rejäl tankeställare och försöker att tänka att varje dag är lika värdefull, oavsett om den heter måndag eller lördag!!! Hittade detta foto på Facebook för flera dagar sedan, idag kändes det extra tankvärt. I flera inlägg på FB idag, handlar det om ångest! Semestern är slut, och nu kommer slitet, vardagen igen.... Jag känner inte riktigt så, jag har nu jobbat i två veckor! Ingenting har varit som vanligt, men roligt har jag haft! Skrattat mycket, jobbat med kollegor jag inte annars jobbar med. Det har gett mycket, nytänk och jobbglädje. En känlsa av tillfredställelse och en känsla av: Jag kan, jag utvecklas och jag gillar mitt jobb! Dessutom är jag just nu mitt i en utmaning "Att må bättre än bäst" - 38/38 dagar. Jag vet vad jag vill, har ett klart mål i sikte och är på väg mot det! Har fått ytterligare morötter den sista veckan, mer kommer om det en annan dag! Ikväll tänker jag krypa upp i soffhörnet, njuta av efterdyningarna som en perfekt retreat helg kan ge.... Bad, skratt, tjöt och ännu mera tjöt, nya pysselideér, gomat och godricka! Tid tillsammans med vänner....
 Japp, jag vet hur jag fyller på mina battrier ♥
 
Crea Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar