fredag 12 juli 2013

Dag 15 är snart slut.....

 
Tiden rusar, jag försöker hinna i kapp, bättre jag inser att jag inte gör det. Frustrationen ökar, snart alldeles snart är min semester slut.... Som man längtat, som man suckat och pustat: Snart är det semester... Sen är den slut, fort som attans går det. Jag försöker hinna med och få den där känslan: "Åh, vad skönt det är med semster..." Jag vet inte om jag lyckas, jag mår nog bättre när jag jobbar. Så många dagar att fylla med innehåll. Jag har läst 14 böcker, japp jag skojar inte!!! Vad skönt tänker nog många, jag gör det mest för att jag inte får något annat gjort! Idag är det 15 dagar sedan min semester började, vad har jag gjort?? Läst 14 böcker och städat, lagat mat, tvättat, vilat..... OK, jag har varit på grillkväll, ätit lunch med finaste mamman, varit på STCC, träffat två underbara vänner, varit på lekplatsen i Annelundsparken och umgåtts med en fin vän och hennes två barn, gratulerat en 20 åring, motionerat, strukturerat och kommit in på den högskolekursen jag sökt.....
NU har jag futtiga nio dagar kvar, innan det är dags för jobb igen... Jag har iaf, de dagarna kvar att njuta lite till av: att inte behöva ställa väckarklockan, att kunna köra periodisk fasta, läsa så mycket jag vill, äta när jag har lust och kunna titta på de TV programmen jag vill utan att behöva tänka på att i morgon är det jobb... JAG en mästare på att njuta, av det lilla i det stora ♥ Idag är bästa dagen i mitt liv!
 
 
Carpe Diem ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar