söndag 21 juli 2013

Allt har ett slut och det blir en ny början

Bild från Kreativ Insikt/ Facebook
 
Allt har ett slut, nu är min semester slut. I morgon blir det en ny början av jobbhösten. Två veckor på vår förskola med Jouröppet för vår del av stadsdel Norr. Hmm, vet inte vad jag förväntar mig men det lär iaf bli varmt om väderprognosen håller.... JAG har nu haft 23 dagar av härlig ledig tid. Tid för det som jag mår bra av och det som laddar mina batterier. Umgåtts med nära och kära, varit på diverse utflykter och läst en stort antal böcker. Kreativiteten har vilat, lite virkprojekt har jag pillat med då och då. Men jag har verkligen gett mig själv tid för det jag älskar, läsa och njuta av det lilla....
 
Min resa mot "Att må bättre än bäst" har jag fullföljt, 23/75 är nu avklarade och delmål 1 - 3kg är uppnått. Jag mår bra av kosten, testat lite och insett hur jag behöver äta för att må bra. Jag har promenerat genom staden istället för att ta bussen. Ökat vardagsmotionen och ett par extra pass i veckan. Nu hoppas jag på att få in fler träningspass. Så jag håller mig på vägen mot att må bättre än bäst ♥ Känner mig stark, utvilad och tillfreds.....
 
Har en härlig höst framför mig, många härliga utmaningar! Känner mig lugn inför jobbstart i morgon. Jag är ju ifas just nu ♥
 
Så Ammi, idag kan jag känna det som du brukar säga: "Life is good"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar