lördag 22 juni 2013

Mitt liv pågår här och nu

 
Kreativ insikt och Carolina har en fantastisk blogg att läsa på. I veckan som gick hade de lagt upp denna bilden på FB. En av kommentarerena var: "Att jag inte kan leva hur jag vill för att jag är ju sjuk...." Läste sedan Carolinas inlägg på sin blogg, "Släpp loss din inre livskonstnär- börja leva ditt liv" Hon skriver ett långt inlägg om hur man kan välja att leva sitt liv.... LÄS DET! Det sätter spår inom dig... Jag som lever med en kronisk sjukdom har ju valt att jag vill leva mitt liv, inte min sjukdom. Jag gnäller ibland, jag är stel som skrutt och värken tar periodvis över jag stoppar i mig värktabletter och jobbar. Jag har fibro, jag är inte fibro!! Förstår ni skillnaden, jag väljer att leva och göra det som jag mår bra utav, jag gör medvetna val. Men visst jag har en begränsning, jag får lov att välja men jag har mycket att välja ibland!!! Mitt liv är rikt, jag känner inte begränsningarna i min vardag eftersom jag lever vidare, inte stannar upp i min sjukdom! Just nu är jag mitt i ett skov, värken slog ut mig i veckan då vädret växlade från +25 grader till regn och blåst. Jag är har värk som skrutt, huvudet dunkar och tröttheten tog över! Jag har sovit mer eller mindre i två dagar. Skillnaden nu är att jag tillåter mig vara trött, vilar och kommer igen efter ett par dagar. Jag stannar inte kvar i tröttheten, jag tar bara en paus från allt, alla och värken. Sen är jag på banan igen och håller ihop livet, gör medvetna val för att få ut det mesta av livet medans det pågår... Jag förstår om inte alla klarar det, men vi har alla en valmöjlighet!!!  Att leva här och nu, njuta och ta en stund i taget!
 
Jag har några bloggar som jag följer, de handlar om livsstil, motivation och om konsten att leva sitt liv. Kolla in min länklista till höger. Det finns flera jag ska lägga till, men det får bli under min sommarledighet. Jag har snart sommarledigt, jobbar måndag, tisdag & onsdag. Sedan är jag ledig till vecka 30. Känns bra just nu, att få vara ledig flera dagar. Jag har en plan över min lediga tid, jag ska finslipa på den lite till sedan berättar jag om den här i bloggen.
 
Ha en go lördag! Njut livet en liten stund i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar