måndag 10 juni 2013

Hur ska man tänka?

Hur ska man tänka? Vissst kan man fundera hur andra agerar och tänker. Blir nog inte klokare så visst borde jag lägga det bakom mig. Men kan ändå inte låta bli att förundra mig! (Släpp det, gör det nu för det ska inte ta all din energi) Istället väljer jag att tänka på all kärlek jag fått, all omtanke och peppning! Tack alla nära och fina och tänk vad ett sms kan betyda mycket! Barnens omtanke och kärlek, alla fyra.... Som stod upp brevid mig, både fysiskt och mentalt och såg till att jag klarade av det jag fasat för. Ingen kunde se den stress jag kände över situationen. Jag fixade det med bravur till och med, känner mig till och med lite stolt! Då hade nog andra det värre!!! För jag hade styrkan i att ha mina fina med mig, mina två flickor, älskade mamma och syster och underbaraste systerdottern.....
 
Mina fina nära och kära....
Jag väljer dessutom att fokusera på den enorma stolthet jag känner för min kämpe till extra dotter ♥ Tänk så många timmar hon och jag ägnat oss åt läxläsning, peppning och enorm frustration från oss båda... Så mycket kärlek och glädje jag kände i mitt hjärta över att hon klarat detta. Så bra jobbat, det har inte varit en enkel resa för henne, men nu är ett stort mål uppnått!!! Hurra!
 
Jag kan nog släppa tanken nu över hur andra agerar och tänker det hjälper inte att fundera. Jag klarade i alla fall av att genomföra mitt beslut! Bra jobbat, jag klappar mig själv på axeln och släpper detta!
 
Njut livet en liten stund i taget..... ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar