fredag 8 mars 2013

Gilla läget?

Ibland är det väldigt svårt att gilla läget.... Än en gång har jag tvingats vara hemma för elaka baciller!! Feber, förkyld och blixtrande huvudvärk hela veckan, idag känns det dock bättre. Till och med kaffe smakade bra idag! Det är ett gott hopp för min del....
När livet  inte är på topp är det ofta min läsning som kan skingra tankar och låta några timmar försvinna. Denna gången är det flera feelgood romaner som jag har i min boktrave. Läst en del, sovit ännu mer och verkligen försökt att putta undan ångesten över att återigen vara sjuk. Det är andra gången på en månad, det känns både i kropp och själ, för att inte tala om plånboken. Men idag känns det som livet sakta återvänder, känner ett behov av att ta mig ut och känna solens strålar som jag sett utanför mitt fönster några dagar nu. Tror att en promenad kan vara vad jag behöver, tar nog en efter min kopp kaffe!
 
Ibland är det verkligen svårt att gilla läget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar