torsdag 28 februari 2013

Att fylla på sitt "må-bra-konto"

I köket hänger min glad almanacka för året, den kom med tidningen NÄRA lagom till nya året...
Underbart vackra bilder med små änglar och ett fint citat till varje bild. Detta är februaris bild, i morgon är det dags att vända blad till mars bilden. Tänk att det redan gått två månader av detta nya år, tur att det finns tio kvar. Månader att fylla med glädje, saker man mår bra av, en del måsten. Men ändå så mycket tid till det som just jag mår bra utav. Tänk vad viktigt det är att fylla alla dagar i veckan med något lustfyllt, inte bara till helgen. Tänk så många som lever för helgerna, de glömmer vardagarna/jobbdagarna. De bara längtar till helgen för då, minsann ska allt hända! Vad jobbigt, att inte kunna unna sig något lustfyllt varje dag, det finns ju en mängd saker man kan göra för att må bra.
 
Jag unnar mig att göra något varje dag, både stort och litet för att må bra inom mig, i min själ. Att vara kreativ, att läsa, blogga, eller handarbeta. Att prata med vänner både via telefon, mail, sms, facebook eller att mötas över en kopp kaffe. Att ta en promenad om dagen, till bussen, från bussen eller "bara- för-att-det-är-så-skönt-att-vara-ute" promenad. Att umgås med min familj och vänner fyller på må bra kontot. Att gå genom staden och titta på folk, att kika på vårnyheter i skyltfönster, att bläddra i en heminredningstidning. Att plocka undan, städa och fylla på hemmet med nya fräscha krukväxter....  Det behövs inte så mycket, bara något litet som fyller på "må-bra-kontot".
 
Ikväll fyller jag på mitt "må-bra-konto" med att måla lite stämpelmotiv i soffan medan Eldsjälsgalan är på TV. Tidigt i säng, för i morgon är det en ny härlig jobbdag, dessutom råkar det vara fredag.... :) Härlig vecka jag har haft! Hoppas även ni alla bloggisar njuter av något som just ni mår bra utav!!!
 
Carpe Diem! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar