måndag 4 februari 2013

Livet pausar ibland....

 
Om man lever med en kronisk sjukdom så får man pausa livet ibland..... Vaknade i morses, ont precis överallt!! I leder och muskler, sovit max två timmar i natt. Värken har slagit ut mig till slut. Jag har kämpat emot i många veckor nu och det har funkat hyfsat. Vädret har verkligen inte stått på min sida. Alla dessa väderväxlingar som vi haft, minus, plus, fukt, kyla, blåst, regn och solsken med kall luft, Att vädret inte kan hålla sig en längre period ogillar min kropp och det ger mig mer värk. Jag har levt med min fibromyalgi så länge och oftast klarar jag mig jätte bra. Men idag fick jag ge upp och stanna hemma. Nederlag, ja visst känns det så. Men jag vet också att om jag lyssnar på kroppen och vilar den några dagar så kommer jag igen fortare och livet kan åter igen bli så normalt det kan bli för min del.
 
Gilla läget? Ja det är väl ett måste, men inte alltid så lätt......
 
Njut livet en stund i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar