måndag 31 december 2012

Årets sista inlägg.....

 
2013 - Snart nytt år och nya möjligheter och ett helt oskrivet blad finns framför oss. Jag ser fram emot en spännande resa genom 2013. Som mitt rese sällskap har jag en hel säck fylld med styrka och kraft, en annan med nyfikenhet, mod och tålamod, en tredje med busighet,skratt, äventyrslust och en hel del j-lar anamma. Jag har även fyllt upp en liten säck med förra årets ledord BALANS, det behöver jag fortfarande ta till mig emellanåt. Det finns en stor,stor säck med mina nära och kära, både familj och vänner som kommer finnas med mig under året. Den sista säcken har jag fyllt till bredden med det nya ledordet för i år MINDFUL/UPPMÄRKSAM

 Det får bli mitt ledord för 2013. Jag behöver träna på att vara i nuet och bli uppmärksam på det som finns. Jag är alldeles för ofta på väg mot något annat i stället för att bara vara i det som är just nu. Att kunna vila i processen, det jag gör och inte tänka allt för mycket i det färdiga resultatet eller på det som kanske kommer att bli... Hoppas ni förstår vad jag menar. Det är min tur nu att hitta rätt på livets mycket krokiga och snåriga väg, detta året har så mycket att ge det kommer bli en spännande resa..... Jag har dessutom satt upp några mål som jag vill försöka uppnå, få men överkomliga:

1. Jag ska äta den kost jag mår bra utav och göra bättre medvetna val. LCHF är bäst för mig.
2. Börja motionera, inte bara vardagsmotionen.
3. Att inte oroa mig för det jag inte kan påverka.
4. Att våga göra det jag verkligen vill och kunna säga nej.

Idag är det årets sista dag!
Hoppas just DU får en dag värd att minnas, en dag fylld med det som du vill göra. Jag har valt att vara hemma med mig själv som sällskap. Det finns så många bra filmer jag vill se, mat och god dryck har jag. Det kommer bli en dag bra för mig!

Ha det bäst tills vi hörs nästa gång! Gott slut och en God början på det nya året önskar jag er alla!!

Kram Aase!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar