tisdag 23 februari 2016

Glädjespridare


Lyckan i livet, kärleken till dessa två ❤️ Att de små kan erövra ens hjärta så totalt. Kan sitta och bara titta på dem och fascineras av hur de gör, hur de låter och hur fort de utvecklas.... Tiden går så fort och det känns långt mellan gångerna vi ses. Fast vi ses nästan en gång i veckan, ibland fler......! 


De har blivit så härliga tjejer, så olika, så underbara och de blir alldeles överlyckliga när de ser varandra. Mormors hjärta smälter..... Inser att jag har härliga dagar, veckor och månader framför mig när jag får vara en del av deras uppväxt och jag fylls av en enorm tacksamhet över att få vara deras MORMOR!

Mina lyckopiller, livetsefterrätt och mina energipåfyllare, Ally och Lykke! Tur att det finns så fina glädjespridare, när annat kan kännas övermäktigt! När jag har en kropp som inte är på min sida, som jobbar mot mig istället för med mig. Värken har varit svår att bära, känner mig så frustrerad! Påbörjat en KBT behandling via webben. Karolinska Institutet har en web baserad Fibrobehandlingsstudie som jag är med i, är nu inne på vecka två, hoppas på att den ska kunna ge mig nya verktyg att tänka bortom värken, kunna hitta mitt sätt att njuta mer av dagarna! Spännande är det iaf!

Så, jag fortsätter att ta en dag i taget och att vara/jobba mot mitt bästa jag! Aase

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar