lördag 14 november 2015

Kärlek



Känner en stor tacksamhet och kärlek till min familj. Glädjen att fått vara tillsammans nästa alla idag för att fira Mamma och Bosses 25 åriga bröllopsdag. Men också en dag för mötet mellan två barngrupperingar.... Så trevligt, så roligt och det är med djup tacksamhet jag sitter här i min soffa och dricker en stor kopp te. 

Ännu en vecka har rusat på, tycker ibland att livet rusar! Att jag inte alltid hinner med i tanken, själen och kroppen. Mitt behov av återhämtning är stort, tid för reflektion och bara vara är oerhört viktigt. Ibland landar jag liksom inte, det blir allmänt kaos och jag känner mig så splittrad. Min stresskänslighet gör sig påmind och råkar det då dessutom vara så att min fysiska kropp är i ett skov då blir det verkligen sådär! Min hjärna blir som i en dimma, fibrohjärnan funkar sämre än min vanliga hjärna. Min fibrokropp som värker hindrar mitt vardagliga liv.... Jag har lärt mig att hantera detta för det mesta, men ibland blir det fel både i vardagen och inom mig. Kännt mig lite seg, trött och lyan har blivit ett oorganiserat hem. Idag tog jag tag i detta, nu har jag plockat och lagt var sak på sin plats, dammat och dammsugit. Vad himla skönt det är, jag blir så frustrerad över att jag faller med ordningen när livet och vardagen rusar. Det är ju så simpelt när var sak har en egen plats. Har börjat på min ToDo-lista inför kommande vecka! Det stundar advent, jag älskar den rid som kommer. Att få hänga upp stjärnorna, julgardiner och myset som det innebär med fixet. Köpa hem lite glögg, mysa med tända ljus och julmusik. Funderingar och fix med julklappar, julbak och julmat. Min bästa tid är nu här, startar mitt advent och julmys med årets första julmarknad i morgon, Jul på Tjolöholm. Med alla mina barn, deras respektive och mina godingar till barnbarn.
Livet är gott, jag njuter trots att det blir lite kaos ibland.

Carpe Diem! Aase ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar