söndag 12 april 2015

Vårens solstrålar och en taggig medhjälpare


De är verkligen ljuvliga dessa små solar, de lyser från mörkaste dikeskanten och man blir alldeles varm om hjärtat. Hittade dessa när jag var ute på min PW, 35 min rask promenad i blåsten idag känns bra gjort. Usch, vilket konstigt väder, blåst, sol, regn och hagel. Därför har jag varit inne i min lya idag förutom min raska promenad. Fått gjort massor, det känns bra inför jobbveckan. Tvätt, matlådor och en hel del kreativitet. Ska strax planera min vecka, precis som jag brukar göra varje söndag. Jag mår riktigt bra, maten fungerar, motionen är igång och nästa vecka ska jag fixa mig ett gymkort så att jag kommer ett steg vidare med motionen. -5.2 kg är det nu i viktminskning. Börjar hitta balansen och lyssnar bra på kroppens signaler. Även om det ibland känns svårt att säga nej till roliga saker. Märker hur viktigt det är med planeringen av mina veckor. Planerar in motion, social samvaro och tid för återhämtning men också att det finns utrymme för spontanitet ♡


Jag vill visa er Spikmattan, en taggig medhjälpare! Varje kväll lägger jag mig på den 20-25 min innan jag släcker lampan. Det är verkligen inte skönt.... Men det gör nytta, jag sover bättre och den sätter igång cirkulationen i kroppen. Innan jag lägger mig så dricker jag  dessutom en stor mugg med Guldmjölk. Guldmjölk, det är gurkmejapasta, mjölk, kanel, vaniljpulver/vaniljsocker och cayennepeppar som jag kokar upp. Nu har det blivit en vana så  jag riktigt längtar efter min kvällsdryck varje kväll. Den värmer gott när man är frusen.

Ny vecka, nya utmaningar och möjligheter i morgon. Det är dags att se över min kalender, frysa ner matlådor jag lagat och sedan blir det en stund i soffhörnet!

Carpe Diem ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar