onsdag 7 januari 2015

Lediga dagar och energi påfylld ♥♥♥

Min underbara familj  ♡♡♡ De är min stora glädje här i livet, det bästa som finns. En av juldagarna ställde de upp på att bli fotograferade tillsammans med mig, ett härligt minne. 


Jag har haft lediga dagar, dagar som jag fyllt med återhämtningstid och motion. En lagom dos med med egentid och tid med familj och vänner. Läst ett antal böcker, sett många filmer, träffat vänner, pysslat och haft det lugnt och skönt. Jag har gjort många medvetna val och det har gett mig min energi tillbaka. Nu gäller det att hushålla med energin och att ta hand om mig med alla de verktyg som jag lärt mig är bra för mig. Sakta fortsätter jag min resa mot Mitt-Bästa-Jag, tog en liten paus ett tag.  
 I flera år har jag följt Maria Helanders blogg. Där har jag fått ta del av många klokheter och många bra sätt att hantera mig själv. Många verktyg har hon gett mig, och hon har startat MBJ-projektet. Nu är det snart dags för den femte? gången,  av 100 dagar. Jag har varit med om de flesta, tagit några steg framåt, inte alltid nått hela vägen fram men sakta går jag vägen fram mot målet... Mitt bästa jag! Det är ett långsiktigt arbete att jobba med sig själv, att stärka sin egen självkänsla, att tycka om sig själv. Inom mig hör jag en strof ur en sång i en av mina favoritfilmer, Så som i himmelen. "Det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden......" Det gäller att göra det bästa man kan utifrån de förutsättningar som man har just nu! Eller hur? Nu ska jag ta tag i dagen, det finns lite att göra på min To-Do lista. Gör en sak i taget, eller i alla fall försöker jag vara det i tanken!

Glad Onsdag! Njut livet en stund i taget ♥♥♥

1 kommentar:

  1. Underbar bild på dig och din familj ♥ Tack för tipset om Marias blogg, skall börja följa den!

    SvaraRadera